Važnost pitanja
Odgovor na pitanje kako Bog može biti jedan i tri nije jednostavan, ali ovo pitanje je iznimno važno iz nekoliko razloga. Prvo, vjera traži razumijevanje; pa tako kao što ljudi prirodno teže znanju, tako i naši odnosi zahtijevaju dublje poznavanje. Ljubav prema Bogu zahtijeva da Ga upoznamo sve dublje. Dublje razumijevanje nam može pomoći u objašnjavanju naše vjere drugima, a isto tako produbljuje našu vlastitu ljubav prema Bogu.
Doktrina trojstva
Doktrina Trojstva se izražava kao vjerovanje da je Bog tri osobe u jedinstvenom biću. Kao što se navodi u Nicejskom vjerovanju, Bog je Otac, Sin i Duh Sveti. U Ivanu 10:30 stoji “Ja i Otac smo jedno”, dok Matej 28:19 spominje trojstvo u formuli krštenja. Dakle, Bog nije tri odvojena bića, nego je istinska jedinstvenost između tri osobe. Otac, Sin i Duh Sveti su svaki potpuno Bog, no nijedan nije neovisan niti zaseban u postojanju.
Metafore koje ne rade
Mnogo metafora koje ljudi koriste kako bi objasnili Trojstvo ne uspijevaju. Napomena o Svetom Patriku koji koristi djetelinu za simbolizaciju Trojstva ne funkcionira jer su listići odvojeni. Vodena metafora također ne uspijeva jer voda ne može istovremeno biti u stanju leda, tekućine i plina. Ove paralelne metafore često izazivaju zabludu modalizma, krivovjerja u kojem se smatra da Bog samo igra različite uloge.
Rješenje Svetog Augustina
Sveti Augustin ponudio je zanimljivo objašnjenje, polazeći od nematerijalnog uma. On predlaže da um, sa svojim sposobnostima pamćenja, znanja i ljubavi prema sebi, može poslužiti kao bolja analogija. Pamćenje služi kao izvor znanja, što vodi do ljubavi. Cijeli um je sadržan u svakom od ova tri aspekta, pružajući bolji uvid u Trojstvo: Otac kao izvor, Sin kao Božja riječ, i Duh Sveti kao Božja ljubav.
Zašto tri osobe?
Postavlja se pitanje zašto postoji samo tri osobe unutar Trojstva. Thomas Akvinski objašnjava da, budući da trojstvo savršeno utjelovljuje Božje pamćenje, znanje i ljubav, nema potrebe za više od tri osobe. Trojstvo nam pomaže shvatiti način na koji Bog savršeno sjeća sebe, poznaje sebe i voli sebe. Tako, iako doktrina pokazuje složenost i može se činiti zagonetnom, naše joj razumijevanje približava ljepotu božanskog misterija.