Isusova Prva Milost i Raspodjela Po Mariji
Isus Krist je jedini posrednik između Boga i čovjeka, no Marija sudjeluje u posredovanju kroz milost koju je njezin glas dostavio Elizabeti, prema Bibliji. Isus od početka koristi Mariju za isporuku svojih milosti drugima, što ističe njezinu važnost. U trenutku kada je Elizabeta čula Marijin glas, dječak u njezinoj utrobi zaigrao je, a Elizabeta je bila ispunjena Duhom Svetim (Luka 1:41). Ovo potvrđuje da Marijin glas ima poseban utjecaj.
Sveto pismo također ističe trenutak kada Isus s križa povjerava Mariju sv. Ivanu, simbolizirajući kako Marija postaje duhovna majka cijele Crkve. Ivan simbolizira sve vjernike, pa bi oni trebali prihvatiti Marijinu važnost i duhovno majčinstvo kao što je Ivan učinio. Ovo ukazuje na Marijinu ulogu i kako njezino duhovno posredovanje ima duboku važnost u kršćanskoj tradiciji.
Marijina Uloga u Prvome Čudu Isusa
Isus je svoje prvo čudo izveo na zahtjev Marije. Na svadbi u Kani Marija je zamolila Isusa da pretvori vodu u vino, iako mu nije bila potrebna Marijina intervencija. Ivanovo evanđelje posebno naglašava Marijinu prisutnost, postavlja je prije učenika i samoga Isusa, kako bi skrenuo pozornost na njezin doprinos.
Kada Isus kaže: “Ženo, što imaš sa mnom?”, (Ivan 2:4) ne znači da je odbacuje, već potvrđuje da će nastaviti slijediti četvrtu zapovijed i poštovati majku. Ako Marija nije bila značajna, Ivan ne bi stavio naglasak na nju u tekstovima, i zato katolici prepoznaju njezinu ulogu kao suposrednice u Isusovom posredovanju.
Isusova odgovornost prema Marijinoj zamolbi ukazuje na njezinu ključnu ulogu u svojim djelima. To pokazuje način na koji je vjera Katoličke Crkve povezana s Marijinim sudjelovanjem u duhovnim pitanjima. Marijina intervencija i Isusov odgovor ukazuju na to da Marija ima moć zagovaranja, koja je neodvojiva od Isusova djela posredovanja.
Ukratko, Marija igra ključnu ulogu u Isusovu djelovanju i pružanju milosti. Kroz Marijin primjer, katolici vide model zagovaranja i način kako biti posrednik. Crkva uči da Marijinu ulogu ne umanjujemo, nego prepoznajemo njezino značenje kao majke i posrednice.