Matejevo evanđelje započinje i završava naglašavanjem da je Bog prisutan sa svojim narodom u osobi Isusa Krista. U prvom poglavlju, Matej citira starozavjetno proročanstvo koje Isusu daje ime „Emanuel“, što znači „Bog s nama“. Na kraju evanđelja, Isus svojim učenicima kaže: „Ja sam s vama uvijek, do svršetka svijeta“ (Mt 28,20). Ova književna tehnika, poznata kao incluzio, stavlja poseban naglasak na Isusovu stalnu prisutnost, osobito tijekom mise.
Euharistija kao znak i sredstvo Isusove prisutnosti
Važnost euharistije očituje se u Isusovim riječima na Posljednjoj večeri: „Kažem vam da više neću piti od ovoga roda vinove loze do onoga dana kad ću ga piti s vama u kraljevstvu Oca svojega“ (Mt 26,29). Ova izjava povezuje Isusovu prisutnost s euharistijskim slavljem. Na križu, Isusu je ponuđeno vino, što dodatno naglašava kontinuitet njegova obećanja o prisutnosti među svojima.
Matejevo evanđelje na više mjesta pokazuje da je Isus trajno prisutan sa svojim narodom. Iako Matej ne nudi detaljno teološko objašnjenje kako je to moguće, kroz simbole poput vina i žrtve na križu implicira se da je Isusova prisutnost stvarna i konkretna tijekom svake mise, čineći je središnjim sakramentom kršćanskog života.
Zajedništvo u euharistiji kao iskustvo otkupljenja
Isusovo obećanje o pijenju vina u kraljevstvu Oca odnosi se na njegovu prisutnost tijekom euharistije. Misa nije tek ritual, već živa žrtva po kojoj vjernici sudjeluju u Kristovoj muci, smrti i uskrsnuću. Kada svećenik pije vino euharistije, on simbolizira Isusa koji pije s nama. Prema Katekizmu Katoličke Crkve, misa je „ista žrtva Isusa pred Ocem prije 2000 godina“.
Tijekom mise, Isus je stvarno prisutan: oprašta grijehe, liječi duhovne rane i daruje milost potrebnu za svet život. Ova prisutnost nije samo sjećanje na povijesni događaj Posljednje večere, nego stvarna i trajna duhovna stvarnost u svakodnevnom životu Crkve.
Euharistija kao ispunjenje Isusova obećanja
Matejevo evanđelje završava obećanjem: „Ja sam s vama uvijek, do svršetka svijeta“. Ovo se obećanje konkretno ostvaruje u euharistiji, gdje je Isus stvarno prisutan kroz sakrament koji je sam ustanovio. Time nam nudi duhovni put prema nebeskoj domovini, ujedinjujući nas s Ocem kroz zajedništvo s Njime.