Kako je Crkva novi Izrael
Katolička Crkva se tradicionalno shvaća kao novi Izrael. Dok je Izrael bio Božji narod u Starom zavjetu, Crkva sada postaje Božji narod u Novom zavjetu. Iako se ovo ponekad doživljava kao arogantno ili antisemitsko, zapravo je daleko od istine.
Prema apostolu Pavlu, Bog nije odbacio svoj narod Izraela iz Starog zavjeta. Crkva danas vidi sebe ne kao zamjenu za Izrael, već kao njegovo ispunjenje u multietničkoj i multinacionalnoj zajednici vjernika.
Starozavjetna pozadina
Proroci Staroga zavjeta predviđali su da će Izrael, kada dođe Mesija, postati svjetionik za sve narode. Cilj je bio da cijeli svijet postane dio Božjeg naroda. Takvi tekstovi pokazuju da Božji plan nije bio vječno odvajanje Izraela od ostalih naroda, već uključivanje svih naroda u zajednicu koja štuje Boga.
Mi danas tu zajednicu nazivamo Crkvom. Ovaj prijelaz ne znači zamjenu Izraela, nego njegovo širenje. Kao što apostol Pavao objašnjava, Izrael je poput stabla, gdje su Židovi prirodne grane, a pogani umjetno cijepljene grane.
Bog i njegov narod
Značenje Crkve kao „novog Izraela“ zahtijeva pažljivo kretanje između povijesne stvarnosti Izraela i pozicije Crkve danas. Božji odnos s Izraelom često je bio obojen neposluhom i odbacivanjem zakona, pa čak i u Starom zavjetu, velike dijelove naroda Bog je privremeno odbacio. No, čak i tada, Bog je obećao obnovu i spasenje.
Kao Crkva, priznajemo da su današnji Židovi još uvijek voljeni zbog svojih predaka. Kao što je apostol Pavao rekao, Božji darovi i poziv su neopozivi. Važno je napomenuti da ovo nije antisemitska izjava, nego nastavak teološkog tumačenja koje potvrđuje trajnu vezu Boga i Izraela.
Zvanje novog Izraela
Crkva kao novi Izrael preuzima zvanje Izraela da bude ‘svećenstvo među narodima’. Božji izabrani narod trebao je podučavati i blagoslivljati ostale narode, i na taj način vodeći ih prema pravome Bogu. Danas su kršćani pozvani na isti način širiti Evanđelje i prenijeti vjeru drugim ljudima.
Kao Božji svećenici usred čovječanstva, imamo zadatak proklamirati Božja čudesna djela. To znači da svi mi, bez obzira na naš profesionalni ili misionarski poziv, moramo raditi na širenju Božje riječi i vraćanju ljudi pravom Bogu kroz svoj svakodnevni život i svjedočanstvo.